Ismertté válnak a PISA 2012 felmérés eredményei

Az OECD PISA felmérésében Magyarország teljesítménye romlott az előző, 2009. évi eredményekhez képest. Míg korábban mindhárom tesztben (szövegértés, matematika, természettudomány) az OECD átlagán teljesítettünk, a mostani eredmény annál szignifikánsan gyengébb lett.

A kormány oktatáspolitikusai a kudarcot a korábbi évek oktatáspolitikájának tekintették, míg az ellenzési oktatáspolitikusok a 2010 óta működő oktatásirányítás elhibázott oktatáspolitikájának eredményeként értékelik azt.

Szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy a romló tendencia néhány vonatkozásban már korábban is megjelent, különösen problematikusak azok az adatok, amelyek az esélyegyenlőtlenségek csökkentését célzó kormányzati intézkedések erőtlenségét bizonyítják, bármelyik oktatásirányítás alatt. Neveléstudományi szakértők felhívják a figyelmet a magyar oktatási rendszer súlyos szerkezeti problémáira, különösen a szegregáció Magyarországon a legtöbb OECD országban jellemzőt meghaladó mértékére.